Vilket jävla äventyr! (läsvärt)

I lördags kom Jeanette på morron och Cissi for hem. Jag och jeanette körde cross och de var då allt hände!



Crossturen:


Vi körde i skogen i massa jättestora vattenpölar, eller aa... översvämningar!! De var typ 2 dl vatten i mina skor! och de va så sjukt lerigt! Jeanette var allderles svart av lera över ryggen! Sen kom Jeanette på att hon ville fara på någe nytt ställe, så då kom ju jag på versta smarta iden att vi skull fara skoterleden över hjalmarsberget. När vi bara hadd kört en liten bit så såg vi att de var hur stenigt som hellst, men vi fortsatte såklart. När vi var uppe på krönet och skull ner på andra sidan fråga jag Jeanette om hon ville fortsätta, och de ville hon och jag me. När vi kört ner en bit.
Jag -du de var lite lerigt ;)
Och typ nån sekund efter så sjönk bara crossen rätt ner i marken! de vart så sjukt mycke vatten och gegga så vi sögs bara rakt ner i smeten! vi bara snörde oss av och putta hjärnet och fick oss tillslut lös!
Jag -vi får oss aldrig tillbaka den vägen
Jea -Näe... vad ska vi göra?
Jag -vi får köra runt ut på andra sidan och vägen hem,
Då satt vi oss på crossen och skull fara sen fick jag int in nån växel, och då hadd hela kedjan hoppa av, jag lyfte bakdelen på crossen och jea skull trä dit kedjan och vi prova snurra decket men i hellskotta att he skull funka, men tillslut våldpressrulla jag fram crossen och jea trykte dit kedjan så den hoppa på! Så då for vi! Sen blev de jävla sump mark och så in i hvetet me sten! när vi fått oss igenom allt de kom vi ut på den riktiga skogsvägen! Enterligen tänkte vi! men då är de nån idiot som har hett jord och sten typ 1meter hökt och över hela vägen och över hela legdan som vi skull pasera, åsså var de översvämmning där me, så då fick vi vända och ta en väg som jag aldrig kört förr.. då kom vi till en smal jäkla bro som gick över en översvämmad beck... vi lyfte upp crossen på bron och jea gick över me den, sen gick jag över, de var sjukt läskit! Sen körde vi igenm skogen och tillslut så kom vi ut på finnträskvägen och då vare bara pressa gasen hem!




älskling^!♥

Kommentarer
Postat av: jeanette

Lilla gumman det var o torsdags du var med cissi och på fredag kom jag till dig :]

2010-05-15 @ 15:40:07
URL: http://jeamarkstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0